Jak nauczać języka angielskiego?

Kaplan International Colleges przeprowadził ankietę skierowaną do nauczycieli języka angielskiego z zapytaniem co robią by wzmocnić przyswajanie języka obcego na swoich zajęciach. Oto wyniki:

86% nauczycieli używa na swoich zajęciach muzyki, a przede wszystkim tekstów piosenek. Największą popularnością cieszą się The Beatles, a następnie Michael Jackson, Bob Marley, Elvis, a także One Direction.

81% nauczycieli używa na swoich zajęciach wypowiedzi, a także przemów anglojęzycznych celebrytów. Na pierwszym miejscu plasuje się Barack Obama, a później kolejno Rodzina Królewska, David Beckham, Lady Gaga oraz Justin Bieber.

76% nauczycieli używa filmów. Najbardziej popularny jest „Harry Potter”, a następnie „Wallance and Gromit”, „James Bond”, „Zmierzch” i „Władca Pierścieni”.

75% nauczycieli używa prawdziwych gazet lub tekstów z prawdziwych gazet. Na pierwszym miejscu znajduje się „The New York Times”, a później kolejno „The Times”, „The Guardian”, „The Metro” (UK) i „The Daily Mail”.

60% nauczycieli wykorzystuje na swoich zajęciach seriale telewizyjne. Najpopularniejszym jest „Jaś Fasola”, a następnie „Przyjaciele”, „Simpsonowie”, „Jak poznałem waszą matkę” oraz „EastEnders”.

34% nauczycieli używa audycji radiowych. Na pierwszym miejscu plasuje się BBC World Service, później NPR (National Public Radio) oraz Voice of America.

33% nauczycieli używa komiksów. Najbardziej popularny jest „Spider-Man”, a następnie „Superman” i „Batman”.

24% nauczycieli, a więc najmniejsza grupa, wykorzystuje na swoich zajęciach gry komputerowe. Najczęściej używane są „Simsy”, a później kolejno „Sim City” oraz „Second Life”.

Ta sama grupa nauczycieli została również zapytana jakie jest najlepsze środowisko, w którym uczniowie mogą przyswoić wiedzę anglojęzyczną. Zostały wyróżnione trzy takie miejsca, z czego najczęstszą odpowiedzią były zajęcia lekcyjne w anglojęzycznym kraju. Na drugim miejscu uplasowały się zajęcia lekcyjne w rodzimym kraju ucznia, a na ostatnim miejscu Internet.